سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر یادگیری موسیقی چیست؟

 

موسیقی آن‌قدر قدرتمند است که می‌تواند روح و جسم شما را به طرز شگفت آوری تحت تاثیر قرار دهد. مهم نیست در چه سن و سالی باشید. در هر برهه از زندگی خود که باشید می‌توانید به یادگیری موسیقی بپردازید و تاثیرات آن را در کل زندگی خود ببینید.

جدا شدن موسیقی از زندگی ما امکان پذیر نیست. همه روزه در هر فضایی که باشیم، در تاکسی، محل کار، خانه، فروشگاه‌ها، خیابان و … همیشه نوای موسیقی را می‌شنویم. حتی اگر خودمان نیز عاشق موسیقی باشیم احتمالا هر جا که برویم هندزفری یا هدست خود را به همراه می‌بریم و در هر جایی که بتوانیم موسیقی مورد علاقه خود را پخش می‌کنیم.

اما گوش دادن به موسیقی اثراتی برای ما ایجاد خواهد کرد که در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از تاثیرات آن را به شما بگوییم. اگر شما هم به تازگی دوره‌های آموزش موسیقی در تهران را گذرانده باشید، متوجه تحولات در روحیات خود شده‌اید. با ادامه مقاله با ما همراه شوید.

در یادگیری موسیقی استرس را از خود دور کنید

زمانی که استرس دارید، موسیقی گوش کنید! موسیقی می‌تواند میزان هیجانات شما را کاهش یا افزایش دهد، اما پیشنهاد می‌کنیم اگر دچار اضطراب و تشویش شده‌اید موسیقی ملایمی گوش کنید. حال اگر خودتان نوازنده یک ساز باشید قطعا به کاهش استرس شما کمک بیشتری خواهد کرد.

زمانی که ساز مورد علاقه خودتان را می‌نوازید احساس خوشایندی در شما ایجاد می‌شود. می‌توانید این موضوع را در مواقعی که دچار نگرانی هستید امتحان کنید و متوجه نتیجه آن شوید.

در یادگیری موسیقی باهوش شوید

احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند موسیقی شاخه‌ای از علم ریاضی است. اما وقتی با احساسات و عواطف ما ارتباط می‌گیرد شکلی از هنر می‌شود. با یادگیری موسیقی قدرت مغز خود را برای تحلیل مسائل بیشتر می‌کنید. زمانی که توانایی مغز شما بیشتر شود، هوش بهتری هم خواهید داشت.

به همین دلیل است که مربیان موسیقی به والدین توصیه می‌کنند کودکان خود را از سنین پایین برای کلاس‌های موسیقی ثبت نام کنند.

اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

همیشه یادگیری یک مهارت انسان را از راهی که رفته مطمئن‌تر می‌کند. حس در دست گرفتن یک ساز که با اراده خودتان به صدا در می‌آید و نواهای زیبایی را به گوش دیگران می‌رساند می‌تواند احساس اعتماد به نفس شما را زیاد کند.

این اعتماد به نفس زمانی بیشتری می‌شود که برای رسیدن به هدف خود که یادگیری موسیقی است، تلاش بیشتری انجام دهید. با دیدن نتایج ارزش آن را متوجه خواهید شد.

با یادگیری موسیقی شما صبورتر می‌شوید

برای رسیدن به هدفی نمی‌توان راه صد ساله را یک شبه طی کنید. هیچ موزیسین موفقی به یک باره موزیسین نشده، او حتما روزها و حتی سال‌ها برای یادگیری این هنر زیبا تلاش کرده، هزینه پرداخت کرده و تمرین‌های زیادی انجام داده است.

شما با انجام تمرین‌های پی در پی متوجه می‌شوید که به مرور می‌توانید به دنیای موسیقی نزدیک‌تر شوید و این موضوع کاملا با تلاش و صبوری شما در ارتباط است.

موسیقی شما را به اوج خلاقیت می‌برد

موسیقی این فرصت را به شما می‌دهد که از کارهای روتین و روزمره خود کمی فاصله بگیرید. روال‌های تکراری می‌تواند خلاقیت را از شما دور کند. موسیقی مانند جرقه‌ای در ذهن شما روشن می‌شود تا پذیرای تغییر باشید و به سمت خلاقیت بروید.

با آموزش موسیقی، منظم‌تر شوید

اگر در کلاس‌های آموزشی موسیقی شرکت کرده باشید، متوجه می‌شوید که مربی از شما می‌خواهد به صورت منظم به تمرین بپردازید. هر چقدر برای تمرینات نظم بیشتری داشته باشید، نتیجه بهتری از زحمات خود دریافت می‌کنید. علاوه بر این معمولا کلاس‌های موسیقی به صورت منظم در روزهای مشخصی برگزار می‌شود. این موضوع باعث می‌شود شما برای انجام کارهای دیگر خود هم به صورت منظم رفتار کنید.