سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدامیک از آموزشگاه های موسیقی برای من مناسبتر است؟

آیا علاقه‌مند به یادگیری موسیقی هستید ولی نمی‌دانید برای انتخاب آموزشگاه مناسب باید از کجا شروع کنید؟ برای انتخاب آموزشگاهی که قرار است درس موسیقی را در آن یاد بگیرید عوامل زیادی وجود دارد که باید به تک تک آنها توجه کنید. همانطور که می‌دانید آموزشگاه‌ها و مدرسه‌های موسیقی متعددی در شهرهای بزرگ به خصوص تهران وجود دارد. اما کدامیک از آنها بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران است؟ برای دریافت پاسخ این سوال و معیارهایی که باید در زمان انتخاب آموزشگاه های موسیقی به آنها توجه کنید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.
انتخاب آموزشگاه موسیقی تأثیر ماندگاری در حرفه شما خواهد داشت. بنابراین، برای کمک به شما در جهت اتخاذ یک تصمیم عالی که متناسب با نیازهای‌تان است، در این مقاله به 7 نکته که از مهمترین عوامل موثر در این تصمیم‌گیری هستند اشاره کرده‌ایم.

کدامیک از آموزشگاه های موسیقی برای من مناسب‌تر است

 

چطور آموزشگاه های موسیقی مناسب را پیدا کنیم؟

مکان آموزشگاه

اولین نکته‌ای که باید در این انتخاب مد نظر قرار دهید، مکان آموزشگاه است. یک آموزشگاه موسیقی خوب یا باید به محل زندگی‌تان نزدیک باشد یا به راحتی بتوانید با وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس و مترو به آنجا بروید. آموزشگاه های موسیقی که در مرکز شهر واقع شده‌اند معمولا دسترسی‌های خوبی دارند و جزء بهترین آموزشگاه های موسیقی هستند.

تنوع رشته‌ها

فراموش نکنید که هرگز نباید علاقه خود را فدای عوامل دیگر کنید. مثلا اگر دوست دارید ساز پیانو یاد بگیرید ولی در آموزشگاه نزدیک به محل زندگی‌تان این ساز تدریس نمی‌شود، هرگز علاقه خود را تغییر ندهید. به دنبال آموزشگاهی بگردید که دقیقا ساز مورد علاقه شما، با بهترین کیفیت در آنجا تدریس می شود.

مشاوره

شما قبل از یادگیری هر سازی نیاز به مشاوره دارید. یک آموزشگاه موسیقی ایده‌آل باید قبل از ثبت نام هنرجو در مورد دوره و سازی که قرار است یاد بگیرد به او مشاوره بدهد. بنابراین ارائه مشاوره چند دقیقه‌ای قبل از ثبت نام و مکالمه چهره به چهره با استادی که قرار است چند سال مربی‌تان باشد، یکی از معیارهای مهم در این انتخاب است.

اساتید حرفه‌ای

مهمترین فاکتوری که در زمان انتخاب یک آموزشگاه موسیقی خوب و حرفه‌ای باید به آن توجه کنید، تبحر و شهرت اساتید آموزشگاه است. بنابراین قبل از انتخاب، در مورد اساتیدی که در آموزشگاه مد نظرتان تدریس می‌کنند، به خصوص استادی که به صورت تخصصی ساز مورد علاقه شما را درس می‌دهد، تحقیق کنید.
فراموش نکنید که قرار است موسیقی را به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید. بنابراین به استاد حرفه‌ای و با تجربه نیاز دارید.

هنرجویان سابق

برای این که تحقیق‌تان در مورد انتخاب آموزشگاه موسیقی تکمیل شود باید از میزان رضایت دیگر هنرجویان نیز مطلع شوید. بنابراین اگر برای‌تان مقدور است، با چند نفر از هنرجویان سابق آموزشگاه مدنظر، به صورت حضوری در مورد کیفیت آموزش و خدمات ارائه شده صحبت کنید.

فرصت‌های پیش رو

ارتباطات آموزشگاه و میزان اطلاع مسئولان از رویدادهایی که هر ساله در زمینه موسیقی در کشور برگزار می‌شود، می‌تواند فرصت جدید برای هنرجویان به وجود آورد. شرکت در همایش‌ها و جشنوارهای مختلف موسیقی نه تنها شما را بیشتر با این هنر خارق‌العاده آشنا می‌کند، بلکه مجرایی است برای معرفی خودتان به دنیا موسیقی و فعالان این حوزه.

امکانات رفاهی

فضا و امکانات رفاهی که آموزشگاه در اختیار هنرجو قرار می‌دهد بسیار مهم است. در یک آموزشگاه استاندارد، برای تدریس هر سازی یک کلاس خصوص وجود دارد. از طرفی بهتر است فضایی برای فروش اقلامی مانند دفتر نت یا کتاب‌ها و جزوات آموزشی نیز در نظر گرفته شده باشد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که هنرجویان برای خرید یک کتاب یا حتی یک ابزار آموزشی جزئی وقت خود را در بازار صرف کنند.
اگر می‌خواهید یک آموزشگاه موسیقی استاندارد که متناسب با نیازهای شما است را پیدا کنید، توجه به این 7 نکته، مهم و ضروری است.