سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازگشت فرد از کما با قدرت موسیقی

 

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما قدرت موسیقی به قدری زیاد است که می‌تواند احساسات و ذهن آدم را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از موضوعاتی که می‌تواند شما را شگفت زده کند تاثیر موسیقی بر روی ذهن فردی است که متاسفانه به کما رفته است.

برخی از افراد با علاقه‌ای که نسبت به موسیقی پیدا می‌کنند، تصمیم می‌گیرند خودشان نوازندگی را بیاموزند و وارد فضای انرژی بخش موسیقی شوند. به همین دلیل به دنبال بهترین آموزشگاه موسیقی می‌گردند و خود را در این هنر زیبا درگیر می‌کنند. در صورتی که فرد این علاقه خود را به موسیقی حفظ کند می‌تواند به درجات بالایی مانند نوازندگی حرفه‌ای برسد.

موسیقی می‌تواند تغییرات عظیمی در حال و روز ما به وجود آورد. یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که نیروی موسیقی برای ما ایجاد کرده، بهبود بیماری‌هاست. اما عجیب‌تر از آن هم نجات فردی از شرایط کماست.

نگاه علمی به نیروی عجیب موسیقی بر موجودات

نتیجه مطالعات علمی نشان داده که موسیقی می‌تواند حتی بر روی رشد گیاهان هم تاثیر مثبت بگذارد. نکته‌ای که جود دارد این است که پس چطور متوجه تاثیر موسیقی بر روی ذهن افراد نشویم. زندگی بسیاری از ما هر روزه با شنیدن نوای موسیقی آغاز می‌شود و حتی ممکن است با آن به پایان برسد. به طوری که جزو جدانشدنی از زندگی ما شده و هر روز به آن هم نزدیک‌تر می‌شویم.

تاثیر موسیقی و بازگشت فرد از کما

کما اختلالی در مغز است که باعث کاهش سطح هوشیاری فرد می‌شود. این حالت بر اثر ضربه محکم به سر یا بیماری‌های خاص به وجود می‌آید.

در برخی از موارد مشاهده شده که فرد با شنیدن اسم خودش عکس العمل نشان داده، پس مشخص است که سطح هوشیاری او امیدوار کننده‌تر است. برای بهبود شرایط چنین شخصی می‌توانید از قدرت موسیقی استفاده کنید. برای او موسیقی‌های مورد علاقه‌اش را با صدای آرام پخش کنید یا شعرهایی که مورد پسندش بوده را برای او زمزمه کنید. 

بازگشت یک موزیسین از کما با قدرت موسیقی

رابین گیب یکی از اعضای گروه بی‌جیز که یک موسیقی‌دان مشهور در دهه 70 میلادی بود، به بیماری ذات الریه دچار شده که در نهایت او را به سمت کما کشاند. اما او پس از مدتی توانست به هوش آید و از شرایط کما دور شود. پزشکان با بررسی موضوع متوجه شدند که تاثیرات پخش موسیقی در این مدت به رابین کمک زیادی کرده که توسط امواج مغز از این شرایط نجات پیدا کند.

مدت زمانی که رابین گیب در حالت اغما به سر می‌برد، خانواده و دوستان موسیقی‌های مورد علاقه‌ او را در کنار تختش پخش می‌کردند که همین موضوع باعث شد وی پس از مدتی به شنیدن اسم خودش هم عکس العمل نشان دهد.

اما نکته‌ای برای این موضوع وجود دارد. این موسیقی باید برای فرد آشنا باشد و در واقع آن را در طول زندگی خود شنیده باشد.

آیا این موضوع صحت دارد؟

شاید تصور کنید فردی که مدت زمان زیادی در کما به سر برده، راه بازگشتی ندارد. پاسخ قطعی این سوال را حتی جامعه پزشکی هم نمی‌داند. از این اتفاق تنها خدا دانای راز است. مواردی هم پیش آمده که فرد بعد از مدت زمانی که در حالت کما بوده به توسط قدرت موسیقی به دنیای ما برگشته و ادامه حیات خود را در این جهان به دست آورده است.

این موضوع هم در علم پزشکی به شرایط مختلفی بستگی دارد. اما در حالت کلی، کما حالتی برای فرد ایجاد می‌کند که نسبت به محرک‌های فیزیکی عکس العمل نشان نمی‌دهد. در برخی مواقع سطح هوشیاری فرد به قدری پایین است که به آن سپری شدن در زندگی نباتی می‌گویند. در واقع در این حالت حتی ممکن است ضربان قلب، فشار خون و تمامی عواملی جسمی برای ادامه حیات فرد به صورت عادی باشد، اما سطح هوشیاری مغز کاملا متفاوت شود.